Menu

Zdravý pohyb pro snížení bolesti

0 Comment


Ve zdravém těle, zdravý duch. Aby však bylo tělo doopravdy zdravé, potřebuje krom jiného i pravidelný pohyb v podobě vhodného cvičení, třeba na balónu.

Zdravý pohyb pro snížení bolesti

Není zrovna příjemnou pravdou, že naše generace patří mezi nejotylejší v historii naší země. Velkou měrou se na tom podílí hlavně nezdravá strava. Často jíme narychlo ve fastfoodech, a potom to tak dopadá. Ovšem může za to i absence pohybu. Dříve bylo sportovců všude více než dost, ale to už dnes neplatí. Občas potkáte nějakého toho cyklistu, případně narazíte na osamělého běžce, ale žádné velké zástupy do pohybu nadšených lidí u nás k vidění nejsou. A nejen u nás. To má za následek nejen přibírání, což je samozřejmě nezdravé, ale zároveň také rozvoj různých svalových dysbalancí.

Cvičení s míčem

Svalová dysbalance, česky nerovnováhy, má takřka každý. I profesionální sportovci. Ti se tohoto typu problému ale umí účinně zbavit, zatímco lidé sedící od rána do večera u počítače nikoliv. A to je samozřejmě docela problém, jelikož záda, kyčle, krk a další problémové partie dnes bolí kde koho. Řešením je většinou profesionální masáž, ale tomuto druhu potíží je potřeba také předcházet. A to správným držením těla, čehož je možné dosáhnout hlavně odpovídajícím cvičením.

Vhodné cvičení

Samozřejmě, že bolesti se lze zbavit i cvičením pouze s vlastním tělem. Není to snadné, ale jde to. Mnohem efektivnější a pro nováčky daleko snadnější je cvičení s pomůckami. Ty mohou mít různé podoby. Nejčastěji se používá velký gymnastický míč. Ano, toto je skutečně cvičební pomůcka, i když hodně lidí ho používá primárně k sezení. To není apriori špatně, ale nesmí se na něm sedět od rána do večera, ale vždy jen na pár minut. Jen tak budete mít záruku, že sedíte správně. Při delších intervalech neudržíte správný postoj a kostra se začne nenápadně hroutit a tím zase vytvářet nerovnováhy ve svalech.

Cvičení

Důležité je také vybrat si vhodný model. Všechny balóny vypadají totožně, odlišují se jen barvou a velikostí. A na velikosti byste se měli zaměřit v prvé řadě. Když si pořídíte příliš velký nebo naopak až moc malý míč, bude vám k ničemu a akorát se budete během cvičení, potažmo sezení trápit.